Put me to rest, lay your head on my chest. Hold my hand, when you leave don't wake me up.

Jag ligger vaken. läser böcker, har den fina musiken igång. eldar mina ljus. Men får ingen ro.
Tänkertänkertänkertänker.

Om jag ändå kunde få somna i tid en enda kväll och vakna utvilad, pigg och glad. inte känna dom här jävla stora, tunga, gråa, vassa stenarna som trycker ner mig.
Pratade med R ikväll, och vi pratade länge men inte om nånting speciellt. bara vanliga saker. inget djup.
och jag vet fortfarande inte vad han vill, hur han tänker och vad han känner.
jag skulle vilja veta om han undrar vad jag känner och tänker. eller om det inte är nånting som han tänker på. inte ens nån gång ibland.

Om jag hade haft sällskap hade jag nog kunnat somna. det spelar inte någon roll riktigt vem det är. bara det är nån som lugnar mina nerver och gör att det känns lite tryggare.

Imorgon ska jag nog ut i gamla, vanliga, tråkiga östersund med louise med flera. vilka flera har jag ingen aning om än men det visar sig väl.
vill inte gå ut egentligen. hade hellre stannat hemma, kikat på några bra filmer, eller bara haft ett trevligt roligt sällskap.
nu ska jag lägga mig och läsa lite mer ur min bok.




Kommentarer
Postat av: sassa

Gumman! Hade gärna hållt dig sällskap tills du somna om jag kunnat. Kanske läst en saga för dig=)

2009-08-28 @ 15:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0