I need a reminder to open up my eyes.

Måste skriva upp dethär medans jag kommer ihåg det.

för ungefär ett år sen så hade jag väldigt konstiga och otrevliga drömmar, varenda natt, som liksom legat kvar bak i huvudet, just för att dom var så otäcka.
jag drömde varje natt att mina tänder rasade ihop, blev svarta och korniga och jag kunde bara plocka ut dem ur munnen på mig själv. ibland blev dom svarta ibland var dom fortfarande vita men gick ändå smula sönder med fingrarna och det var alltid överkäkens främre tänder.
också ikväll satt jag och googlade lite om drömmar och drömtydning också hittade jag en sida där det stod dethär:

Tänder: Tänderna anses symbolisera dina släktingar och närmaste vänner. Framtänderna är barn, syskon och mycket nära anhöriga. Underkäkens tänder symboliserar kvinnorna, överkäkens männen. Drömmer du att du har tappat eller skadat en tand betyder det att en släkting kommer på besök. Är dina tänder vitare och vackrare än vanligt är det ett förebud om välstånd, goda nyheter och vänskap i släkten. Är en av dina tänder längre än de andra i drömmen betyder det att du kommer få problem med en släkting. Den övre hörntanden representerar din far, den undre din mor. Om en framtand är lös, har blivit svart eller gör ont i drömmen betyder det att en nära vän eller anhörig kommer att bli sjuk eller råka illa ut. Borstar du tänderna kommer du att ge pengar till en vän eller släkting. Att drömma att man drar ut sina tänder är ett varsel om döden.


jävligt läskigt att jag drömde om det och så förklarar dom här att överkäken representerar männen och att om man drömmer att om någon framtand är lös blivit svart eller gör ont så betyder det att en nära vän eller anhörig kommer bli sjuk eller råka illa ut. och att drömma om att man kan dra ut sina tänder är ett varsel om döden.
Och dom här drömmarna hade jag i kanske en vecka, någon vecka innan morfar dog.
det kanske är lite långsökt, men jag tycker det var lite creepy ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0